trötter

Det gick skitbra att rida idag! Galoppfattningar blev det i ridhuset (var själv) och äntligen kan jag sitta ner djupt i sadeln utan att han saktar av till trav. Väldigt nöjd matte som skrittade av på långa tyglar (wow, långa tyglar utan att han stack haha).

En sak jag dock inte förstår mig på är dom i stallet som sitter av och sen skrittar av sina hästar? De går med dom istället för att sitta upp och sen skritta fram och skritta av? Varför då? Skritten är ju också en del av hästens gångart? Hmm... Detta måste jag följa upp på! :O Men Josefuliz och jag är coola och rider hela ridpasset. Men då är det ju bara för att vi är coolare än coolast! ;)

Nu blire plugga matte, prov imorgon jö. BLÖ!

Kommentarer
Postat av: Louise

Brukar också göra så. Är jag nöjd med hästen och inte ska jobba något med skritten sitter jag av och leder hästen. Ingen anledning att sitta kvar och belasta hästen i onödan. Tycker jag iaf. :)

2009-12-08 @ 23:21:41
URL: http://reitsport.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0