Dagens träning - barbacka.

Okej, helt barbacka var det faktiskt inte. Jag hade min barbackagjord men lät stigbyglarna hänga på sidan = min sits blev så mycket bättre. Och eftersom jag hade barbackagjorden kunde jag ha martingalen till.

Dagens ridning blev mest skritt eftersom jag inte är helt frisk än så jag orkade inte anstränga mig. Övade på det Anne sa på lektionen i tisdags och nu tror pappa och jag att vi är på god väg till en lösning i Arnes lilla "problem". Huvudskakningen tror vi beror på att han har fått skavsår av tränset/bettplattorna. Så imorgon ska jag sätta dit mitt gamla ludd till grimman så det ej skaver. Och vi tror att han är väldigt irriterad på det tvådelade bettet för idag även när jag red på långa tyglar (utan kontakt med bettet) så var han väldigt irriterad och allmänt tjurig. Så jag ska leta fram mitt rakbett i gummi och se om det blir bättre då. Men jag tror att Annes idé om att testa med thiedemantygel ska jag lägga på hyllan tills vi vet säkert att han är känslig i munnen eller ej.

Men jag kommer inte bara med dåliga nyheter idag! Hans halter där han bara står där är nästan helt borta! Nu gör han inga halter självmant utan om jag gör en lång halt så ska han testa lite och går runt i cirklar och om jag då visar att jag är bestämd så struntar han i att bråka och går på framåt istället = skitbra!

Jag fick honom att gå ett varv utan att skaka på huvudet så efter det hoppade jag av för det började regna. Så kom det något vitt och pappa ropade "det snöar". Och efter någon sekund skrek jag tillbaka "DET HAGLAR JU" och så sprang jag upp till stallet med Arne i släptåg som undrade varför jag fick så bråttom helt plötsligt haha.

Det är denna version av Arne som jag vill ha tillbaka! Positiv, glad och lugn! Men jag får en känsla av att han kommer snart tillbaka. Jag måste bara ge honom lite tid så kommer det funka :) I won't give up!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0