Lektion 13/4

Idag red jag lektion för Anne i stallet. Hon har träningar på en ridskola som heter Lundby för både rutinerade och orutinerade ridtravare :)

Vi gjorde samma övning i skritt och trav på volten hela tiden. Det gick ut på att få Arne under mina hjälper. Att trava - skritta - trava - osv. I början var han stel och dragig men på slutet var han väldigt fin och avslappnad! Dock fick vi några "tvärstopp" men då var jag snabb på med pisken så han gick på tillslut.

Frågade henne varför han skakar på huvudet och håller på. Och hon sa att när jag drar i tygeln så blir jag så stel och tillslut blir han "stum" i munnen. Så nu har jag fått i "läxa" att göra denna övning och såfort jag saknar ner honom så ska jag "släppa" på tyglarna ett tag och om han inte har saktat av så ska jag göra samma sak igen.

Fick även veta nu över msn av Miccis att Anne hade berömt mig för att jag vågade konfrontera honom med pisken, och det är det faktiskt inte så många som gör. Vissa är väldigt "rädda" för sina hästar, men det är fan inte jag hahah. Arne är nog mer rädd för mig än tvärtom ;)

Desutom hade hon sagt att Arne hade mycket stor potencial i både dressyr och hoppning och hon tyckte att vi borde vara med i någon tävling i framtiden.

Så roligt att få konstruktiv kritik och beröm :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0