Lektion in action.

Som ni ser så är bilderna sjukt dåliga. Men det var världens regnoväder så vad ska man förvänta sig? Jag är riktigt nöjd med lektionen idag, trots det hemska vädret. Vi övade på att få dem att lyssna på våra skänklar och sitsen mer än händerna. I början var han lite småtjurig och testade olika sätt att slippa undan arbetet. Men när han väl gav sig i vänstervarv så bytte vi till höger och det gick skitbra... Tills vi bytte till vänster varv igen. Han tyckte inte att det var nödvändigt att trava så han nöjde sig med en snabb skritt hahah. Otur för honom att jag är envis då ;) Min läxa tills nästa vecka är att jag ska få med ytterbogen när jag rider på volter och inte få honom på rätt väg med bara tygeln utan mer skänkeln och blicken. Hmmm, detta behöver vi verkligen träna på. Ja, ni ser ju på vissa bilder haha.

Red utan nosgrimma så mina tygeltag blev lite långsamma då han kunde gapa, vilket syns på vissa bilder.






Jag är så glad att han var lugn och faktiskt skrittade när jag ville istället för att trippa runt som ett brunstigt sto haha. Och då har han faktiskt vilat en vecka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0