Träning 10/4.

Idag så bestämde jag mig för att strunta i att rida för det var tomt i paddocken så jag bestämde mig för att "markträna" lite.

Började med att lägga fram en vanlig bom inlindad i vit plast och så la jag fram två stycken staket som han fick gå mellan. Använde grimman och grimskaftet.

När han gick det så hämtade jag ut en till bom. En som var inlindad i vit/röd plast och när han gick det så tog jag fram två stubbar och la upp det till ett hinder.

Tillslut så la jag staketen framför hindret och han följde efter mig som en liten hundvalp utan att jag behövde ha grimskaft! När jag sprang så travade han brevid mig och när jag kutade galopperade han brevid mig. När jag stannade gjorde han halt osv. Jag använde inget spö eller liknande. Bara grimman och grimskaftet i början!

Skitglad är jag just nu! Han är trotsallt bäst ändå! <3 Och på tisdag ska vi rida lektion för Anne med Miccis och Indra!

Kommentarer
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - tävling i bloggen!

sv: haha precis! ;) jag kombinerade ett hack och novabettet.

2010-04-10 @ 22:16:55
URL: http://astridstraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0