plugg 22.55

Exakt, nu är det plugg som gäller för mig! SO tidslinje som ska lämnas in på fredag.

Stallet gick bra idag, först var han som en bajskorv som vanligt, men när jag gick med honom lite och satt upp igen så gick han några steg och sen stannade. Så dressyrtanten (vars namn jag ej kommer ihåg) frågade om hon fick testa, och självklart fick hon det, men hon fick inte fart på Arne heller. Hmm tänkte vi, vad gör vi nu? Då hämtade jag mamma så fick hon ta tag i tygeln så han gick, då gick han på jättebra. Sen tvärnitade han igen, och där satt jag med dressyrspö't och smackade på som en galning. Tillslut gick han och då travade vi runt som ingeting, hade långa tyglar hela tiden och han gick jättebra tillslut. Red "ordentligt" kanske tio minuter, inte mycket bara så att han fick röra på sig och lyssna på mig.

Jag är väldigt nöjd med dagen och nu sitter jag här nervös som ett fån. Gissa varför? Eller vaddå gissa? Alla vet väll redan varför? Tre timmars nationella salskrivning! FÜÜÜH! Har vindruvor och vatten i högsta hugg.

Nu skall jag sova, gnight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0