resumé av le trip to bögland



SORGLIGASTE; Begravningen ofc. Men den var som "morfar" om man ska beskriva den. Bara dom allra närmsta och inte massa religöst och böl. Jag grät inte, mamma grät men bölade inte. Erja dock, hon bölade floder, innan begravningen hade börjat? Liksom herregud ge dig kvinna!

ROLIGASTE; På fikat efter begravningen så satt jag brevid prästen (som kunde fåtal ord svenska). Min kära syster hade skickat MMS till mig precis innan vi åkte över gränsen och då valde jag att ha den som bakgrund. När jag tog upp mobilen och kollade ifall hon messat mig så glodde prästen på min mobil och började asgarva! Jag bah "he-he-he" och stoppade ner mobilen i fickan igen...
<--- sexig bild! prästen tyckte ju iaf det ;)

BÖGIGASTE; Morfars bästisar Pentti och Tuomo hjälpte oss med att städa ur huset och så. Och så hade dom varit och fikat hos Kerttu (mammas gudmor) efter vi åkt hem. Då hade dom sagt att mamma hade en "fin" dotter. Hur jävla bögigt är inte det? Liksom dom är finnar, uuuh :(

ÄCKLIGASTE; Seppo! Han satt och rapade hela tiden när vi satt och fikade. Och kom till begravningen helt nerklädd medans alla andra hade kostym och vitskjorta. Helt serri, gubben var äcklig. Han passade typ med tjockisarna på Biggest Loser.

LÄSKIGASTE; Att vara tillbaka i morfars hus när han inte var där. Asså hans kropp var inte där, men jag tror att han var dääär. Liksom "the spirit" haha. Jag har nog bara kollat på för mycket av "De okända" och "Hemsökta hus"...
<--- It's haunted, i swear :(

JOBBIGASTE; Den där jävla köttgrytan. Åt den fem fucking jävla gånger hos Kerttu. Det är som kött, med spad och potatis. (Josefin du skulle dött, för det var potatis, bara potatis!). Så ser jag någon jävel med såndär köttgryta så ska jag misshandla er brutalt.

MEST IRRITERANDE; Kylan och snön! Mer än en halvmeter snö och temperaturen låg runt -30 grader. Och de första två dagarna blåste det storm, så lovely... dontcha think?

Ordentliga bilder kommer när jag har hämtat kameran hos mamma, ni får nöja er med tråkiga mobilbilder sålänge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0