säfsensäfsensäfsen!


Måste bara säga en sak; FYFAN VAD JAG SAKNAR SÄFSEN!

Asså detta är sjukt. Jag har en sån abstinens! Mitt hjärta värker när jag tänker på all träningsvärk och mysiga kvällar i soffan framför brasan och tvn. Jag vill dit nu! Jag vill känna den där hemska träningsvärken morgonen efter första dagen av skidåkning. Jag vill sitta där uppe på toppen i solen och käka korv. Jag vill skrika för full hals att jag kommer dö i backarna! Jag vill åka störtlopp ner för hela Långsvängen! Jag vill sitta i sittliften och titta bakåt och se alla sjöar och en lätt dimma över hela landskapet. Jag vill åka Harpasset över gupp och svängar. Jag vill åka Rödingen som sista åket och slå volt efter volt. Jag vill sitta runt matbordet och spela TP med Michis samtidigt som vi moffar godis från kiosken. Jag vill gå upp tidigt och sitta i soffan och bara längta tills jag kommer ut i backarna. Att få åka ner för Långsvängen i strålande sol slår allt, och då menar jag alla pengar i världen! Så mycket älskar jag detta ställe. Sitta i bilen påväg hem och bara känna ångesten och längtan tills jag står uppe på skidorna igen på Säfsens topp. JAG VILL ÅKA TILL SÄFSEN NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0