sway sway baby

Just nu sitter jag på mammas jobb, men håller på med hennes stationära data istället för mobilen (därför blev det ett sånt kort inlägg förut). Tog kort så man kunde se hur det såg ut men icke sa nicke, blogg.se vill absolut inte ladda upp mina bilder. F Ublogg.se!

Idag då, vad har man gjort? Varit i skolan som vanligt... Big surprise? Hade bara NO, bild, SO och engelska. På bilden hade vi Mr Probst som vikarie så vi satt bara och ritade tråkiga saker men mestadels snacka vi och asgarvade och på NO:n kollade vi på film så man kan nästan säga att två lektioner var nästan som rast medans de två andra lektionerna var "arbete".

Ska ju rida idag också så vi får hoppas att min bajshäst skärper till sig och blir normala Arne igen! Visst, han var lite smått galen i början när vi stog på Närsjö också men han blev lugn tillslut. Får la ge det lite tid på Alvesta också... Det är bara det att det är en sådan stor skillnad på de två stallen. På Närsjö var det så roligt och man kunde skojja med alla och på Alvesta är det mer "jag sköter mitt så sköter du ditt". Och helt ärligt nu, sånt är ju inte roligt? Jaja, jag klagade förut på att folk kommenterade Arne hela tiden, vilket de inte gör nu. Men man kan väll iallafall säga "Hej" eller "Välkommen" när det kommer nya människor?

Längtar tills fredagen är slut så vi får lov! Då ska jag bara chilla och åka ut till Närsjö. Har lovat att fota Euroica åt Joanna så det ska bli roligt att åka dit och hälsa på... "Hälsa på"? Det låter så konstigt vafan. Och säga Närsjö när man förut bara sa "stallet". För oss har ju Alvesta blivit "nya stallet". Vill verkligen inte kalla Närsjö för Närsjö. Närsjö = stallet! Och därmed basta. Gjorde vi verkligen rätt som flyttade? Ja, det var ju för Arnes bästa... Helvete vad jag saknar stallet! :(

Långt inlägg haha... Nu blire tydligen att äta på Ming med pappa,
ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0